Η μεσογειακή διατροφή και οι ιδιότητές της για τις γυναίκες

 

 

         Οι μεσήλικες γυναίκες που ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή ή παρόμοια μπορεί να αυξήσουν τη διάρκεια ζωής τους, να αποφύγουν τη σωματική ή νοητική αναπηρία και χρόνιες ασθένειες σε μεγαλύτερη ηλικία, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο Annals of Internal Medicine. Η μεσογειακή δίαιτα ακολουθεί τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων που ζουν στην Κρήτη, πολλά μέρη της Ελλάδα και της Νότιας Ιταλίας. Σύμφωνα με την Κλινική Μάγιο, η διατροφή αποτελείται κυρίως από υψηλές ποσότητες φυτικών τροφών, φασόλια, ξηρούς καρπούς, δημητριακά και σπόρους, ψάρια και πουλερικά και ελαιόλαδο ως κύρια πηγή του διατροφικού λίπους.

         Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι η διατροφή αυτή παρουσιάσει πολλά οφέλη για την υγεία, ότι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και ότι μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη και τις ικανότητες σκέψης. Όπως μας ενημερώνει ο ειδικός παθολόγος Mιχάλης Παπαχαραλάμπους, για να προσδιορίσουν οι ερευνητές τον τρόπο που επηρεάζει η μεσογειακή διατροφή τη γήρανση, ανέλυσαν στοιχεία 10.670 γυναικών που συμμετείχαν στη Μελέτη Υγείας των Νοσηλευτριών.  Μεταξύ 1984 και 1986, οι γυναίκες συμπλήρωσαν ένα διατροφικό ερωτηματολόγιο που αφορούσε τη συχνότητα κατανάλωσης μιας κανονικής μερίδας συγκεκριμένων τροφών. Περίπου 15 χρόνια αργότερα οι ίδιες οι γυναίκες κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα δεύτερο ερωτηματολόγιο σχετικά με  την υγεία και τον τρόπο ζωής τους.

        Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γυναίκες που ακολουθούσαν τη μεσογειακή διατροφή, ή μια παρόμοια δίαιτα, είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες να ζουν πέρα από την ηλικία των 70 ετών, σε σύγκριση με εκείνες που δεν ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή. Επίσης δεν βρέθηκε να υποφέρουν από  τα 11 χρόνια νοσήματα που εξετάσθηκαν στο πλαίσιο της μελέτης, συμπεριλαμβανομένης της νεφρικής ανεπάρκειας, του καρκίνου (εκτός από  καρκίνο του δέρματος), του διαβήτη τύπου 2 και της νόσου του Πάρκινσον. Δεν είχαν φυσικές αναπηρίες, δεν υπήρχαν ενδείξεις γνωστικής εξασθένισης ούτε ψυχολογικά προβλήματα. Συνολικά, κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες φυτικών τροφών, δημητριακών ολικής αλέσεως και ψαριού ή ωμέγα 3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και λιγότερο κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας, ενώ έπιναν και λιγότερο αλκοόλ.

        Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τα ευρήματα αυτά μπορεί να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να ακολουθούν μια υγιεινή διατροφή, προκειμένου να αυξήσουν τη διάρκεια ζωής τους και να βελτιώσουν τη γενική τους υγεία. 

 

Share: 

Follow Ilia

Το Follow Ilia  δημιουργήθηκε στα τέλη του 2013. 

Σκοπός της διαδικτυακής αυτής σελίδας είναι η ανάδειξη του νομού Ηλείας συνολικά.

Η Ηλεία, με την ιστορία των χιλιάδων χρόνων σε συνδυασμό με τις ομορφιές της, αποτελεί εδώ και χρόνια αγαπημένο τουριστικό προορισμό.

Επικοινωνήστε μαζί μας

Στείλτε μας φωτογραφίες και την ιστορία του τόπου σας σε όποια περιοχή της Ηλείας και αν βρίσκεστε.

Εμείς με τη βοήθειά σας θα αναδείξουμε την περιοχή σας στο Followilia ώστε όλοι να δουν τις ομορφιές της.

Φωτογραφίες και κείμενο θα στέλνεται στο mail followilia@gmail.com